Pages

tiistai 6. syyskuuta 2016

Hyvän mielen vaatekaappi


Mistä sitten tunnistaa laadukkaasti ja eettisesti valmistetun vaatteen? Halpa hinta usein kertoo halvoista materiaaleista ja halvasta työvoimasta, puhumattakaan esimerkiksi työntekijöiden kurjista työoloista. Laadukas vaate on huolella tehty laadukkaista materiaaleista ja työnjälki on ensiluokkaista. Välttämättä aina se korkea hinta ei takaa hyvää laatua,vaikka useasti se on juuri näin.

Vasta viime aikoina olen kiinnittänyt huomiota siihen, että haluan ostaa laatua. Kosmetiikan puolella esimerkiksi panostan mielummin siihen kalliimpaan tuotteeseen kun se ensinnäkin on täydellinen minun iholla ja koska se on riittoisampaa. Näin ollen se on taloudellisempi vaihtoehto. Elämäni aikana olen kerinnyt ostamaan yhdet jos toisetkin farkut ja yhdetkään ei ole istuneet minun kroppaan lainkaan. Kunnes kokeilin Liu jo-merkkisiä farkkuja ja se oli rakkautta välittömästi. Ensimmäiset farkut, jotka istuu aivan täydellisesti ja imartelee jopa minun kroppaa.

Olen armoron laukkufriikki myöskin ja on tullut useampaa merkkiä testattua. Näiden kokeilujen myötä olen tullut siihen tulokseen,että minun olkaani ei vastaisuudessa tule koristamaan yksikään muovilaukku,vaan laukun pitää olla nahkaa. Miten hullua maksaa useita satasia laukusta, jonka kulmat kuluu hetkessä puhki. Muovipussikin on parempi vaihtoehto. ;)

Oletko siinä onnellisessa asemassa, että vaatekaapissa on vain niitä täydellisiä yksilöitä? Itse olen tällä matkalla vasta alussa, oma tyyli alkaa pikku hiljaa löytyä. Olen tehnyt suunnitelman karsia vaatekaapistani ne epätäydelliset osaset ja hankkia vaan vaatteita jotka sopii omaan tyyliini täydellisesti.



Yksi paikka bongailla merkkivaatteita on tietysti merkin omat liikkeet, mutta itse harrastan jonkun verran kirppareita ja Facebookista löytyy useampi merkkikirppiskin. Ostajan tulee toki olla monellakin tapaa valveutunut, että ei tietenkään maksa samaa hintaa kun uudesta, mutta myöskin se että ostamasi tuotteet ovat aitoja. Yhteen aikaan tuli hypetettyä Michael Korssin laukkuja esimerkiksi, mutta nykyisin kun katukuvassa liikkuu niin paljon feikkejä niin suurin into on lopahtanut siihen. Tykkään suosia merkkejä joihin ei juurikaan täällä törmää.

En juokse minkään julkkiksen suosiman merkin perässä, toki saatan inspiraatiota saada blogeista, mutta valitsen sieltä ne pienet jipot jotka sopii omaan tyyliini.



Minua tavallaan kiinnostaisi kirjassa esitelty project333. Siinä on lyhyesti ideana valita vaatekaapista 33 osaa ja käyttää niitä seuraavan kolmen kuukauden ajan. Muut vaatteet pakataan siististi omiin laatikoihin. Monestikin kun tuntuu, että ei ole mitään päälle pantavaa, vaikka kaappi tursuaa vaatetta. Tuohon voisin jopa lähteä mukaan, vuoden mittainen shoppailukielto olisi tällaiselle himoshoppaajalle painajainen. Veikkaan kyllä, että armas mieheni olisi siitä innoissaan. :D





asukuvat Pinterest

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti